Vinden je gasten het lastig om voor de gezonde keuzes te gaan, terwijl dat wel de doelstelling van je organisatie is? Maak dan veel meer gebruik van je menukaart, adviseert Boost je menukaart!
Met behulp van je menukaart kun je patiënten, bezoekers en medewerkers namelijk actief stimuleren om meer gezonde voedingskeuzes te maken, zo luidt het advies. “Door aandacht te besteden aan de tekst, plaats en woordkeuze op je menukaart, krijtbord en online op de lichtkrant of op je intranet kun je mensen prikkelen om voor gezonde opties te gaan.”
Petra Venekamp en Bianca Roemaat geven trainingen en advies hoe je de menukaart optimaliseert
Onder de noemer Boost je menukaart! geven horeca experts Petra Venekamp (ConcreetAdvies) en Bianca Roemaat (Roux Communicatie) trainingen en advies hoe je de menukaart optimaliseert.
“Juist voor instellingen”, zeggen ze “loont het de moeite om aandacht te schenken aan de manier waarop en hoe ze over hun voedingsaanbod communiceren, zeker door de verschillende doelgroepen.”
Vanuit een zorginstelling kregen Roemaat en Venekamp de vraag hoe ze gezonde opties op het menu konden communiceren. “In het kader van het Nationaal Preventieakkoord 2021 en naar aanleiding van opmerkingen dat de allergeneninformatie beter moest, wilden ze hiermee namelijk aan de slag”, vertellen de menukaartdeskundigen.
Een van hun tips gaat over de vormgeving. Gebruik bijvoorbeeld een kader. Of zet iconen in.
Meer informatie vind je hier.