eten, drinken & gastvrijheid
Wij Gast Vrij

Zo voorkom je magnetronbrand

Onoplettendheid

Een magnetron vatte onlangs vlam in zorgcentrum Oldershove te Wehl. Hoe voorkom je zo’n brand?

De brand ontstond in het appartement van een bewoner die bezig was iets op te warmen. Vlammen en rook waren het gevolg. Personeelsleden konden de betreffende bewoner in veiligheid brengen. De brandweer doofde het vuur. Er raakte niemand gewond.

Wel was er schade en schrik. Het had verkeerd af kunnen lopen.

Onoplettendheid

De brandweer meldt dat dit soort branden ontstaat door onoplettendheid en onwetendheid. Een verkeerde handeling kan leiden tot ongelukken. Als je bijvoorbeeld voor 5 minuten kiest in plaats van voor 20 seconden kan dat tot brand leiden.

Verder wordt opgemerkt dat de magnetron alleen geschikt is om er eten en drinken in te verwarmen. Hij is niet bedoeld om dingen te drogen. Ook dat loopt niet goed af. Metaalhoudende voorwerpen mogen er niet in, zo waarschuwt de brandweer.  

Posted in Tip